Alternatív érettségi
7.18.2018 - 10:45 • Noemi Soler • 0 komment
Hy Everyone!
Megjelöltek engem egy ilyen fantasztikus kihívásban, ami az alternatív érettségi címet viseli. Még szerencse, hogy nincs sok köze a valódi érettségihez. Az én kihívom Lyra volt, akit már jó ideje ismerek itt a blogger felületén és egy nagyon tehetséges bloggerinának tartom őt, éppen ezért ajánlom, hogy nézzetek be a blogjára, mert nagyon sok érdekes bejegyzést rejt az oldala. Szeretném Neki megköszönni, hogy kihívott erre a játékra, amely eredetileg Ágoston oldaláról származik.

Szabályok


  • Írj néhány kedves szót arról, akitől kaptad a kihívást. Ha nagyon szereted őt olvasni, belinkelheted a blogját is. 
  • Az én alternatív érettségimen három tárgy van: random tények, emlékek, és fantázia. Mindhárom tárgyból húsz-húsz „tétel” van. Ahhoz, hogy átmenj, legalább tízet meg kell válaszolnod tárgyanként, amiket te választhatsz ki.
  • Nincs rossz válasz!
  • A válaszaid után illeszd be az eredeti kérdéssornak, vagyis ennek a linkjét, hogy a kihívottaid is tudjanak válogatni a hatvan kérdés közül.
  • Hívd ki azokat, akiknek szívesen feldobnád a napját; vagy azt, akit a vizsgák közben megjutalmaznál még egy vizsgával!

Random tények


1.Melyik a kedvenc évszakod?
Egyértelműen a nyár, mert számomra mindig sokkal gondtalanabbul telik, mint a többi évszak. Több idő jut a barátaimra, a szeretteimre és a kikapcsolódásra is. Illetve én a napsütés és a nagy meleg szerelmese vagyok, és számomra nincs szebb a nyári tájnál, mert ilyenkor minden olyan élettel teli. 

2. Vannak olyan szavak, amik felidegesítenek, ha meghallod őket?
Utálom, ha valaki azt válaszolja nekem egy kérdésre, hogy "csak" vagy "azért", egyszerűen ki lehet velük kergetni a világból, mert úgy gondolom, ha már kérdezek valamit, akkor válaszoljanak rá normálisan. Ha meg nem akar válaszolni, akkor inkább mondja meg. Illetve az "izé" szót törölném még az emberiség szókincséből.

3. Mit tudsz a legjobban főzni?
Azt mondják az ismerőseim, illetve a családom, hogy utánozhatatlanul tudok pizzát, illetve pizzás csigát sütni, de azért még sokat kell tanulnom főzés terén, noha néhány ételt már el tudok készíteni. 

4. Mi az MBTI-típusod? Szerinted van olyan személyiségteszt, ami kifejezőbb ennél?
Én kedvelem ezt a fajta tesztet, szerintem elég komplex, és elég jó leírást is ad egy-egy személyiségtípusról, szóval én bátran ajánlom mindenkinek. Ami engem illet, én INFJ-T vagyok, vagyis a védőügyvéd típushoz tartozom, ami szerintem meg is állja a helyét. Azt mondják erről a típusról, hogy nagyon eltökélt, aki képes megvalósítani a céljait, és habár általában halk szavú - na, mondjuk ezzel vitatkoznék - mégis szilárd véleménye van a dolgokról és fáradhatatlanul küzd azért, amiben hisz, emellett pedig mások sorsát is a szívén viseli, ugyanakkor ezt a másiktól is elvárja, illetve az érzékenysége miatt a kritikát is nehezen viseli, amennyire lehet, igyekszik elkerülni az ilyen helyzeteket, mert úgy érzi - általában tévesen - hogy ezek a személye ellen szólnak. 

5. Mi a legjobb és legrosszabb tulajdonságod?
A legrosszabb tulajdonságom az a makacsságom, mert sokszor fejjel megyek a falnak, és természetesen mindig nekem van igazam, még akkor is, ha nem (azért azzal tisztában vagyok, hogy ez nincs így, de nagyon nehezen engedek az igazamból). A másik pedig az önbizalomhiányom, amiben javulok már azért, de még sokat kell dolgoznom, hogy elhiggyem magamról, hogy több vagyok, mint amit gondolok magamról. Emellett pedig sokszor túl nagyszájú és kritikus vagyok, ami miatt már nem egyszer kerültem bajba. A jó tulajdonságomnak az őszinteségemet és a megbízhatóságomat szokták mondani, mert az biztos, hogy én megmondom, amit gondolok, legyen szó bármiről, és ha rám bíznak valamit, ami bizalmas, azt én annak megfelelően kezelem és nem mondom el senkinek. Illetve a barátaim a kedvességemet és a segítőkészségemet szokták kiemelni, meg hogy mindig meghallgatok mindenkit, akinek problémája van

6. Melyik a kedvenc mémes oldalad?
Külföldi oldalak közül a 9GAG, amit szeretek, a magyar oldalak közül pedig a Trollfoci, szerintem ezek a legjobbak. 

7. Fagyi, vagy jégkrém?
Jégkrém, egyértelműen! 

8. Van olyan dolog az életedben, amit eddig soha nem mondtál el senkinek? (Ez egy igen/nem-jellegű kérdés, nehogy leírd magát a dolgot!)
Igen, nem is egy ilyen dolog van, de jobb is így, hogy ezeket csak én tudom. 

9. Napfelkelte, vagy naplemente?
Nekem a naplemente, mert nem tudom, van benne valami varázslatos. A napfelkelte is szép, de a naplemente valahogy mégis más. 

10. Szereted a tűzijátékot? Melyik volt eddig a legemlékezetesebb, amit láttál?
Imádom a látványát, de a hangját nem szeretem, mert szegény kutyák jutnak eszembe, de a látványa elragadó tud lenni. Az augusztus 20.-i tűzijátékok nekem mindig emlékezetesek, hiszen pesti lányként keveset hagytam ki eddig életem során. 

Emlékek


11. Mi volt a legszebb, vagy legmeghatóbb mondat, amit valaha mondtak neked?
Egyszer volt egy buli, ahol egy srác azt mondta nekem, idézem: szép vagy, jó a ritmusod, elvinnélek a füredi bálba. Na, az volt életem eddigi legklasszabb és legviccesebb csajozós szövege, amit sosem fogok elfelejteni. Ami viszont a legszebb, vagy a legmeghatóbb az az volt, amikor apu és anyu azt mondták nekem, mikor felvettek az egyetemre, hogy büszkék rám. Az a pillanat pedig minden addigi fáradtságot és küzdelmet megért nekem.

12. Az utóbbi években mennyi volt a leghosszabb idő, amit Facebook nélkül töltöttél, és milyen alkalomból? Mit csináltál helyette?
Előfordult már többször is, hogy akár órákig is hanyagoltam az említett közösségi oldalt, mert vagy éppen otthon segítettem, családi program volt, a legjobb barátnőmmel mentünk valamerre, vagy csak szimplán ki akartam kapcsolódni egy kicsit. Próbálok egyensúlyt tartani a közösségi oldalak és a valós életem között, és úgy érzem, ez aránylag sikerül is. 

13. Mi volt a jeled óvodában?
Hajó volt a jelem, ami azért vicces, mert később kajakozni kezdtem és a hajó meghatározó részévé vált a fiatalkoromnak. 

14. Melyik volt életed legjobb bulija, és mi tette azzá?
Megszámlálni se tudom, hogy mennyi szuper bulin voltam már az elmúlt két évben, elvégre az egyetemen minden héten van buli. 

15. Melyik volt a legemlékezetesebb születésnapod?
A tavalyi mindenképpen az volt, mert a barátaimmal ünnepelhettem, és még ha nem is volt olyan óriási buli, nekem sokat jelentett, hogy velük lehettem és hogy ennyien összegyűltünk egyszerre. Illetve az is emlékezetes volt, hogy a kollégiumban a szobatársaim addig nem aludtak, amíg meg nem vártuk az éjfélt a szülinapomnál, hogy felköszöntsenek. 

16. Miről szólt a legérdekesebb előadás, amin valaha voltál?
Nagyon szeretem az angol irodalomról szóló előadásaimat, főleg most, hogy kezdünk haladni a modernebb irodalom felé, ami engem mindig is jobban lekötött, mint a régebbi korok irodalma. Az előző félévben például a Viktoriánus kor irodalmát vettük: Jane Eyre, Üvöltő Szelek, és társai.

17. Mit tartasz a legnagyobb dolognak, amit eddig elértél?
Talán azt, hogy egyetemen tanulhatok, mert ebben az országban ezek mellett a feltételek mellett rohadt nehéz bárhova is bekerülni, éppen ezért nagy dolognak érzem ezt, habár tudom, hogy még sok minden áll előttem. 

18. Sírtál már fiú miatt?
Csak egyszer.

19. Melyik tárgyat tanította a kedvenc tanárod, és mitől vált a kedvenceddé?
A középiskolai német tanáromat mondanám, mert egy nagyon aranyos kis fiatal tanárnő volt, aki amellett, hogy kellő türelemmel, és érthetően magyarázta a tanulnivaló anyagot, figyelt a mi lelki világunkra is, és nem egyszer volt olyan, hogy neki panaszkodtuk ki a dolgainkat, és ő meghallgatott minket. Persze, azért próbált egyensúlyt tartani a tanulás és a beszélgetések között, de számomra ezzel az emberi oldalával emelkedett ki a többi tanár közül. 

20. Mi volt az indok, amiért legutóbb letiltottál valakit?
Egy srác volt az jó pár évvel ezelőtt, akit én marha vissza is jelöltem, mert nem gondoltam volna, hogy olyan dolgokat kérne tőlem, amik az én elveim mellett nem férnek meg, így természetesen azonnal tiltottam is. 

Fantázia


21. Mi az az esemény, amit a legjobban vársz? Hány nap van még addig?
Jelenleg a jövőhét keddet várom, mert a családdal megyünk strandolni Ausztriába, illetve várom augusztusban a nyaralásunkat is a Balatonnál. Hosszabb távon pedig azt várom, hogy a kezemben tarthassam a diplomámat, ami jövő július körül fog megtörténni, ha minden jól megy, de addig nagyon sok van még hátra. 

22. Mi az álommunkád, amivel negyven évig szívesen foglalkoznál?
Világéletemben fordító és tolmács szerettem volna, és ezért küzdök a mai napig is. Mindig is az idegennyelvek érdekeltek a legjobban, éppen ezért szeretném ezt csinálni, mert ez hivatás lenne a számomra, nem munka.

23. Ha írtál/írnál regényt, az miről szól(na)?
Ami önálló regény lenne, az egy amerikai ügyvédnőről szólna, aki egy gazdag, családos férfival folytat titkos viszonyt. És amikor ez kiderül a megcsalt feleség számára, pont azt az ügyvédnőt keresné fel védőjeként, akivel a férje csalja őt, ami érdekes szituációkhoz vezethet.

24. Mi a célod a blogoddal? Mekkora olvasottságnál éreznéd azt, hogy ennél már nem szeretnél többet?
Konkrét célom nincsen ezzel a bloggal, ezt egyfajta naplóként használom, hogy ha majd évekkel később visszaolvasom a bejegyzéseket, jókat derülhessek az emlékeken, amiket felidéz. Illetve egy helyet akartam, ahol önmagam lehetek, és ez a blog ilyen. Az olvasottsággal bevallom, nem igazán foglalkozom, és nem azért, mert nem érdekel, csak számomra nem ez a legfontosabb. De természetesen minden olvasónak nagyon örülök!!!

25. Ha választhatnál, mennyi idős lennél most? Miért?
Ha választhatnék, huszonöt vagy huszonhat éves lennék most, mert akkor már tényleg a saját életemet élhetném, független lányként.

26. Mi tesz egy barátságot igazzá?
Szerintem az tesz igazivá egy barátságot, hogy őszinték vagyunk egymással, mindig meghallgatjuk a másikat, mindig számíthatunk egymásra és jóban-rosszban segítjük a másikat, legyünk pozitív hatással a másikra. Az is fontos, hogy megbízzunk egymásban, legyenek közös dolgaink, de mégse legyünk egyformák.

27. Szerinted működhet kapcsolat szegény és gazdag családból származó fiatalok között? Tegyük fel, hogy mindketten most végeztek az egyetemmel, és mindketten most kezdtek el dolgozni, hasonló kaliberű munkát.
Szerintem működhet, hiszen hasonló végzettségük van, ráadásul felsőfokú végzettség mindkettőé, tehát a pénz innentől kezdve nem lehetne akadály. Ráadásul a mondás úgy tartja, hogy a pénz nem minden, és én ezzel nagyon egyetértek, mert ha a két fél szereti egymást, akkor minden más mellékes. 

28. Ha holnap azzal a tudattal ébrednél, hogy egyvalami megváltozott a külsődön, miben reménykednél, mielőtt a tükör elé állsz, és meglátod?
Ma már aránylag elégedett vagyok magammal kinézetügyileg, de ha mégis válaszolnom kell a kérdésre, akkor annak örülnék, ha sokkal hosszabb hajam lenne, ha meglátnám magam a tükörben. 

29. Ha lenne egy Facebook-oldalad, vagy Instagramod, esetleg YouTube-csatornád százezer követővel, akik mind harmincas-negyvenes szülők, mit mondanál nekik?
Én azt mondanám nekik, hogy töltsenek minél több minőségi időt a gyerekeikkel, beszélgessenek velük, és ne csak felszínesen. Illetve azt is hangoztatnám nekik, hogy próbálják meg elfogadni a gyerekeiket úgy, ahogy vannak és támogassák őket ennek megfelelően. Senki sem lehet tökéletes, így ne is kényszerítsék rá ezt a gyerekeikre sem, mert az a legfontosabb, hogy a gyerekek önmaguk lehessenek, a hibáikkal együtt. 

30. Ha egy durva buli után arra a tudatra ébrednél, hogy megcsaltad a barátod/barátnőd, akivel évek óta együtt vagy, viszont 100%, hogy ez csak úgy derülhet ki, ha te magad elmondod, elmondanád?
Elmondanám, mert ha már hibáztam, akkor viselem a következményeket, mint egy felnőtt ember. És amúgy sem tudnék együtt azzal a tudattal, hogy átverem a páromat, inkább elmondom az igazat, még ha ez a kapcsolat végét is jelentené, és bíznék abban, hogy mégis megbocsát. 


Én csak egy embert szeretnék kihívni erre a játékra, mert akiket kihívtam volna, már majdnem mind meg lettek jelölve erre a kihívásra, vagy már meg is csinálták. Én Anna válaszaira vagyok kíváncsi, úgyhogy remélem, hamarosan olvashatom őket Tőle! Az eredeti kérdéssort innen lehet elérni.

Remélem, átmentem a vizsgán, és tetszettek a válaszaim, vagy tudtatok meg újat rólam...

Címkék: ,


OLDER NEWER